Współcześnie zarządzanie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia części obowiązków innym wykonawcom projektu. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych pracowników, by profesjonalnie taki raport poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale też każdy strategiczny szkic stwarzają od zera. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel prokurowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego niezbędne są również cykliczne narady z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i inne w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są równocześnie wykonywane przez fachowców z branży marketingu. teksty folderów firmowych. Można zatem konstruktywnie wykorzystać je w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie materialnym, jak i planów całościowych.